sábado, 28 de enero de 2012

Reflexió de les sessions amb l’Eduard


A l’assignatura d’Alfabetització Digital, els alumnes ens hem trobat amb tres mestres, els quals s’encarregaven d’ensenyar-nos parts diferents de la matèria. Així, ens hem trobat amb tres maneres diferents de treballar, tres continguts diferents a assolir i tres punts de vista diferents en vers el treball amb les TIC a l’Educació. Un d’aquests tres professors era l’Eduard, amb el qual hem treballat diferents aspectes al llarg de les seves sessions. En aquesta reflexió es pretén destacar els aspectes més significatius treballats a les diferents sessions de l’assignatura amb aquest professor. Amb ell hem après, per exemple, a elaborar activitats per als nostres futurs alumnes amb el programa JClic. Abans de començar a treballar amb el JClic, els alumnes vam assistir a una conferència amb l’autor del programa, en Francesc Busquets. En aquesta conferència, l’autor del JClic ens va apropar una mica més el seu projecte a tots nosaltres. Ens va explicar quin era realment el seu objectiu al crear aquest programa concret i totes les possibilitats que oferia per a l’educació.

El JClic és un programa realment fàcil de fer anar. Les opcions que ofereix el programa són molt clares i concises, de manera que et facilita molt el treball. Amb el JClic Author pots crear des de sopes de lletres, fins a infinitat de puzles, activitats de “memory”, etc. El ventall de possibilitats és força ampli, el qual et permet molta varietat de creacions. Personalment, considero que el JClic és el programa que més productiu ens serà en un futur com a mestres, ja que és fàcil de crear i alhora pot ser una eina interactiva molt educativa per als alumnes.  

Amb l‘Eduard també hem après a crear un Entorn Moodle. En primer lloc, vam fixar-nos en les característiques de l’entorn moodle creat per a l’assignatura d’Alfabetització Digital. Per a aquesta tasca només es va dedicar una sessió, en la qual l’Eduard ens va explicar el funcionament del programa i les seves diferents possibilitats. Després però, hauríem de fer de manera autònoma les tasques que es demanaven complir per a l’entorn moodle. Segons el meu parer, aquesta tasca va ser la més complicada de realitzar per als alumnes. En primer lloc, perquè hi havia moltes tasques a realitzar i, en segon lloc, perquè una sessió informativa no va ser suficient per a explicar totes les característiques del moodle. Així que personalment, i com a crítica constructiva, de cara a cursos posteriors proposaria que es valorés la idea de contemplar dues sessions per a l’explicació de l’activitat Moodle, ja que és una tasca on sorgeixen molts dubtes per la seva dimensió i complexitat. Tot i les moltes complicacions que ens va portar la realització completa de la tasca, penso que és una eina molt útil per a connectar als alumnes amb els professors, ja que des d’aquest entorn es poden realitzar feines, corregir-les i fer retroaccions d’aquests treballs. Tanmateix, és un molt bon connector amb les famílies, ja que els alumnes poden ensenyar des de casa tot el que fan a l’escola a través d’aquest campus virtual.

Per últim, destacar l’activitat de la creació d’un Portafoli de l’assignatura. Aquest portafoli però, es presenta a través d’una pàgina web, i consisteix en adjuntar totes les activitats fetes al llarg de tota l’assignatura d’Alfabetització Digital en una pàgina web. Aquesta activitat final es pot fer per parelles o individualment, de manera que les pàgines web mostraran tota la trajectòria d’aprenentatge d’un únic alumne o de dos alumnes del grup-classe. El Portafoli és realitzarà a través dels programes “KompoZer” i “FIleZilla”.  

Per a concloure, considero realment interessants les tasques realitzades amb l’Eduard, ja que els alumnes hem pogut veure en elles una utilitat i una funció. Per aquets motiu, hem tingut motivació i interès per a elaborar-les i per aprendre tot fent-les. A més, superar la dificultat d’algunes tasques ha fet que el resultat final fos encara més enriquidor. La sensació amb la que acomiado aquesta assignatura és molt positiva, i amb la idea d’haver après molts recursos educatius per al meu futur com a mestre.  
  

No hay comentarios:

Publicar un comentario