Després de presentar-me formalment davant el “Movie Maker” a les classes d’Alfabetització Digital, vaig fer la primera prova de foc. La feina de confeccionar vídeos per a festes d’aniversari o bé treballs de la universitat sempre la feia un altre amic o un altre company de classe. Tothom amb qui ho comentava em deia el mateix: “És molt fàcil!”. Però no vaig ser conscient de la senzillesa del programa fins que ho vaig comprovar jo mateixa. El “Movie Maker” és un programa que et posa les coses molt fàcils: la barra d’eines és molt senzilla i les possibilitats d’edició són moltes. Així, l’activitat que havíem de confeccionar en parelles a l’aula consistia en cercar alguna imatge de la teva infantesa on es veiés la influència de les tecnologies (el teu primer ordinador, la teva primera consola, la màquina d’escriure de casa,...). Tot seguit, havies de buscar una cançó o una banda sonora per a aquesta imatge. Aquesta melodia podia ser significativa per a tu, o bé que et recordés la teva infància.
Després d’haver cercat les fotografies i de tenir clara les dues cançons que volíem posar, era hora de posar-nos a editar el vídeo. Provant aquí i allà, allò anava agafant forma, fins que vam arribar al moment d’afegir les cançons. Ens va costar moltíssim tallar-les pel lloc adequat per tal que no es solapessin una amb l’altra. Finalment però, crec que el resultat de l’activitat va ser bastant bo.
La veritat és que la valoració que faig sobre aquesta activitat és molt bona, i penso que ha estat molt productiva per a nosaltres. Tanmateix, considero que és molt útil saber confeccionar vídeos per així tenir la possibilitat de treballar alguns temes educatius per via tecnològica. En una explicació teòrica a classe, poder acompanyar les explicacions amb presentacions visuals és molt enriquidor per als alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario